Extra peuteropvang, uniek tijdens de herfst- én kerstvakantie

KOKO Kinderopvang biedt peuters met een doelgroepindicatie tijdens de herfst- een kerstvakantie extra peuteropvang aan. De landelijke subsidieregeling ‘Inhaal- en ondersteuningsprogramma aanvullend op voorschoolse educatie 2020/2021’ maakt het mogelijk om deze extra uren gratis aan te bieden. “Zo kunnen de kinderen inhalen wat ze eerder tijdens de coronacrisis gemist hebben”, zegt Ilse Davids, pedagogisch beleidsmedewerker. “Zoals het contact met de andere kinderen, het spelend leren onder begeleiding van de pedagogisch medewerkers en andere activiteiten dan ze thuis gewend zijn. Het zijn allemaal activiteiten die aansluiten bij hun ontwikkeling en belevingswereld waardoor niet alleen de taal, maar ook alle andere ontwikkelingsgebieden geprikkeld worden.”

Een mooi compliment

Ouders hebben zelf aan kunnen geven of zij gebruik willen maken van de extra peuteropvang. “In de periode dat we gesloten waren, is er uiteraard contact met de ouders en peuters gehouden. Per locatie werden er binnen een bepaald thema verschillende peuteractiviteiten bedacht waarmee ouders thuis aan de slag konden. Zo kon iedereen thuis extra spelen en leren. Dat ouders het belang van dit peuteraanbod erkennen en waarderen blijkt uit de behoefte aan extra speel- en leeruren voor hun peuter bij ons op de opvang. Een mooi compliment voor onze collega’s die op de groep staan!”, aldus Ilse Davids. “We zijn blij dat we dit met deze subsidie kunnen doen!”

Extra aandacht

KOKO Kinderopvang biedt peuters met een doelgroepindicatie tijdens de herfst- een kerstvakantie extra peuteropvang aan. De landelijke subsidieregeling ‘Inhaal- en ondersteuningsprogramma aanvullend op voorschoolse educatie 2020/2021’ maakt het mogelijk om deze extra uren gratis aan te bieden. “Zo kunnen de kinderen inhalen wat ze eerder tijdens de coronacrisis gemist hebben”, zegt Ilse Davids, pedagogisch beleidsmedewerker. “Zoals het contact met de andere kinderen, het spelend leren onder begeleiding van de pedagogisch medewerkers en andere activiteiten dan ze thuis gewend zijn. Het zijn allemaal activiteiten die aansluiten bij hun ontwikkeling en belevingswereld waardoor niet alleen de taal, maar ook alle andere ontwikkelingsgebieden geprikkeld worden.”

23 oktober 2020